Partnere
Del

Cookies

Vi bruger cookies til statistik og nogle indstillinger på hjemmesiden.

Du kan læse mere om vores cookies her.

Ved at trykke "Ok,forstået!" giver du accept til vores brug af cookies.

Ok, forstået!

Waoo ny hovedsponsor for Håndbolddamerne

Dansk Håndbold Forbund er glade for at præsentere WAOO som ny hovedsponsor for Håndbolddamerne.

Dansk Håndboldforbund kunne d. 1. januar med stor glæde præsentere WAOO som sin anden store hovedsponsor for det danske kvindelandshold.

Håndbold er, som de fleste danskere ved, en vældig populær sport i Danmark og et meget stærkt tv-produkt, som formår at samle danskerne i hallerne og ikke mindst bag skærmene. Samtidig er WAOO en af Danmarks stærkeste virksomheder på tv og internet, hvor man har haft det privilegie, at blive kåret som leverandør af Danmarks bedste internet seks år i streg. Der er derfor god grobund for et stærkt og frugtbart partnerskab og for at styrke sporten yderligere.

”Håndboldkvinderne kan som få andre samle danskerne – også derhjemme foran tv-skærmene. Håndbold er en del af den danske DNA og spilles hver eneste dag rundt om lokalt i Danmarks byer, hvor WAOO netop også har sine rødder via vores mange partnere. Derfor er vi glade for og stolte over at være ny hovedsponsor – ikke mindst fordi vi som virksomhed deler værdisæt med kvindelandsholdet. Ligesom WAOO kæmper de for at være de bedste og går benhårdt efter de mål, de sætter sig,” siger Jørgen Stensgaard.

Bedst til landsdækkende eksponering

I Dansk Håndbold Forbund er man glade for WAOOs store interesse for at blive hovedsponsor:

”Vi er glade for og stolte af, at en så stor virksomhed som WAOO ser vores kvindelandshold som den perfekte partner til at nå ud til hele Danmark. Vi er sikre på, at det bliver et utroligt udbytterigt samarbejde, og vi har allerede drøftet mange ideer til, hvordan vi kan aktivere samarbejdet,” siger Henrik M. Jacobsen, der er direktør i håndboldforbundet. Han fortæller lidt om, hvad de to nye hovedsponsorer kan forvente af eksponering:

”Ifølge en undersøgelse fra 2016 følger 57 % af Danmarks befolkning med i håndbold i medierne og/eller live. Vores kvindelandshold spiller altid foran en kæmpe tv-skare, hvilket den netop overståede VM-slutrunde endnu en gang understregede. Her spillede landsholdet foran mellem 941.000 og 1,5 millioner tv-seere til hver kamp, og det betød, at mellem knap halvdelen og helt op til næsten 2/3 af alle danskere, der så tv de pågældende tidspunkter, valgte at se vores kvindelandshold i aktion,” fortsætter DHF’s direktør.

Alternative muligheder

Udover at være sponsor for håndbolddamerne sidder WAOOs logo også på Håndboldherrernes ærme. Hertil har WAOO et kæmpe engagement i e-sport, hvor man bl.a. sponsorerer Danmarks største FIFA-liga, WAOO FIFA Liga, Danmarks stærkeste Counter Strike-liga, WAOO CS:GO Ligaen, samt Counter Strike-holdet Tricked. Netop WAOOs store engagement i e-sport og ikke mindst deres ekspertise i at nå de unge såkaldte millennial-målgrupper ses som en stor styrke, som DHF kan drage nytte af.

”Udover at være Danmarks stærkeste på internet så har de også ekspertise, som vi kan drage nytte af. Det er ingen hemmelighed, at e-sport buldrer derudad. Samtidig har sporten formået at få fat i de såkaldte millenials som ingen andre. I WAOO får vi en partner, som har fingeren på pulsen, når det kommer til lige netop millenials, og vi tror på, at deres indsigt og sparring kan være med til at gøre vores produkter mere attraktive og moderne for de lidt yngre segmenter”, fortæller Henrik M. Jacobsen.

Han slutter af med at takke Arbejdernes Landsbank for samarbejdet gennem fem år og ligeledes KPK, der stopper som hovedsponsor men fortsætter som buksesponsor for kvindelandsholdet.

 

TILBAGE TIL OVERSIGT

Vælg forbund

Luk